Digitalisering: het belang van online marketing

Digitalisering het belang van online marketing

De term “digitalisering” is een term waar jij vast al wel eens van gehoord hebt. Deze term slaat op het proces waarin werkprocessen van het echte leven naar online gaan. In principe een goed proces dat veel kansen met zich meebrengt, maar wel enkel als jij hierop in springt. Dit doe je met online marketing! We leggen je er meer over uit in deze blog, dus lees snel verder.

Wat is online marketing?

Je bent vast al bekend met normale marketing. Dit is de promotie die bedrijven inzetten om onder de aandacht van hun doelgroep te komen. Met marketing zorg je ervoor dat je al je doelstellingen behaalt: of je nou meer sales, meer naamsbekendheid of een beter imago wil, door marketing slim te gebruiken lukt het je allemaal. Met online marketing is dit niet anders! Het enige verschil: in plaats van de traditionele media die jij kent, gebruik je online diensten. Hiervan zijn er tegenwoordig enorm veel; een ontwikkeling die we niet snel zien stoppen. Jij bereikt je doelgroep dus nog steeds, maar nu via een scherm i.p.v. via een bushalte of krant.

Hoe zet je online marketing in?

Hoe zet je online marketing in

Net als bij reguliere marketing is het bij online marketing enorm belangrijk dat je je doelgroep kent. Het internet is breed, waardoor jij niet op elke plek even succesvol je doelgroep vinden zult. Toch zijn er verschillende diensten die vrijwel altijd goed te gebruiken zijn, zoals:

  • Zoekmachine marketing: de marketingactiviteiten binnen Google
  • Linkbuilding: een onderdeel van zoekmachine marketing, maar die ook invloed heeft op je website
  • Social media: hierbij kun je denken aan Facebook, LinkedIn, Instagram, etc.
  • E-mailmarketing: mails die je stuurt naar klanten om sales te boosten
  • En nog veel meer

De kunst van online marketing is het kennen van je doelgroep. Door te weten wat voor content zij willen zien, zorg je er gemakkelijk voor dat je richting je doelstellingen werkt. Je komt achter deze gegevens door een doelgroeponderzoek, dat je ook nog eens gebruikt om gericht te werk te gaan met je advertenties.

Hulp nodig?

Ben jij overtuigd van online marketing, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan is het mogelijk om te investeren in een online marketing bureau. Deze helpt jou met al jouw processen op het gebied van online marketing, waardoor jij zeker weet dat dit correct wordt uitgevoerd. We raden Traffic Today aan: een online marketing bureau dat niet alleen op resultaat gericht is, maar dat het ook belangrijk vindt om te werken volgens jouw beleid. Neem eens een kijkje op hun website en zoek contact!