5 tips voor het creëren van loyaliteit bij jouw medewerkers

5 tips voor het creëren van loyaliteit bij jouw medewerkers

Als uitzendbureau zie je graag een groot klantenbestand. Zowel van organisaties die op zoek zijn maar ook zeker de poel met flexwerkers. Om te kunnen groeien ga je graag relaties aan met steeds meer bedrijven die op zoek zijn naar werknemers. Maar om aan deze vraag te kunnen voldoen moet je die medewerkers ook kunnen bieden. Zeker met korte klussen wil je graag dat de uitzendkracht ook via jouw uitzendbureau weer op zoek gaat naar een nieuwe klus wanneer de huidige afloopt. Hiervoor is het belangrijk dat de uitzendkracht een stukje loyaliteit opbouwt richting jouw ondernemer. Maar hoe doe je dit dan? In deze blog vertellen we je waar jij je het best op kan focussen.

Diverse en uitdagende klussen

Dit klinkt misschien als een open deur want iedereen is natuurlijk op zoek naar een baan waar hij/zij met plezier heen gaat. Gelukkig is iedereen zijn behoefte weer anders. Inventariseer daarom goed waar er vanuit jouw uitzendkrachten behoefte aan is en gebruik deze kennis wanneer je nieuwe relaties aangaat met werkgevers. Natuurlijk kan niet elke klus spannend zijn. Maar daar is ook niet iedereen naar op zoek. En wanneer een uitzendkracht wel behoefte heeft aan meer uitdaging kan je ook altijd met de werkgever in gesprek over extra mogelijkheden. Bijvoorbeeld extra mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling op tafel te leggen wanneer een bepaald resultaat wordt behaald. Dit blijft de werknemer/uitzendkracht ook gemotiveerd houden.

Blijf contact houden

Communicatie, iedereen is er toe in staat en toch gaat dit ook nog vaak mis. Open en eerlijke communicatie is erg belangrijk, nog belangrijker is om ook te blijven communiceren. Hou ook na plaatsing goed contact met de uitzendkracht en vraag hoe het gaat. Door vroeg op de hoogte te zijn van eventuele ontevredenheid kan je hier snel op inspelen en frustraties voorkomen. Ook blijvende communicatie met de werkgever is van belang. Mochten er verwachtingen zijn waar de werknemer eventueel niet aan voldoet dan kan je met zijn allen aan werken om zo toch een goede samenwerking in stand te houden waar alle partijen blij van worden.

Blijf contact houden

Erkenning

Waardering en erkenning zijn belangrijk om het werkmoraal en hierbij de loyaliteit hoog te houden. Krijg je vanuit de werkgever door dat de uitzendkracht het goed doet? Aarzel dan niet om dit vooral ook met hem of haar te delen! De kans is groot dat de werkgever dit ook al heeft gedaan, maar zo toon je gelijk dat ook vanuit jouw uitzendbureau hier oog voor is.

Werkomgeving

Voor loyaliteit bij jouw uitzendkrachten is het belangrijk dat ze het naar hun zin hebben op hun werk. Naaste de werkzaamheden zelf is ook de werkomgeving hier een heel groot onderdeel van. Hieronder vallen de locatie van de werkplek, de middelen die aanwezig zijn en zelfs de collega’s, allemaal onderdelen van het werkgeluk. Hoewel je als uitzendbureau niet overal invloed op hebt is het wel goed om te checken dat alle benodigdheden aanwezig zijn. Dit begint al bij de start waarbij je zorgt dat alle taken en werkzaamheden zijn uitgevoerd die nodig zijn voor de werknemer om te starten. Ook wanneer de uitzendkrachten begonnen zijn of misschien zelfs al een tijdje onderweg zijn is het aan te raden om te inventariseren of de uitzendkracht nog steeds het gevoel heeft dat alles aanwezig is wat hij/zij nodig heeft.

Ondersteuning met werk/privé balans

Dat lang niet iedereen meer 40-urige werkweek wil draaien is voor jou vast niet nieuw. Een juiste werk/privé balans is voor veel mensen steeds meer van belang en betekent voor iedereen wat anders. Waar de één het prima vind om wel die 40 uur per week te maken legt de ander de grens bij bijvoorbeeld 28. Dit kan onderweg ook weer veranderen waardoor er hier ook weer een stukje communicatie bij komt kijken. Blijf inventariseren of de uitzendkracht voor zijn/haar gevoel het juiste aantal uren maakt. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn kan je helpen met bemiddelen bij de werkgever of de uitzendkracht helpen een andere baan met het gewenste aantal uren te vinden. Want een tevreden uitzendkracht is een loyale uitzendkracht.

Maak tijd vrij met easyworx

Denk je na het lezen van deze blog nou dat hier best wat tijd in gaat zitten? Dat klopt! Het goede nieuws is dat je deze tijd vrij kan maken door jouw backoffice uit te besteden. Jouw backoffice kan veel tijd in beslag nemen, deze tijd maak je vrij door alle bijbehorende werkzaamheden over te laten aan de specialisten van easyworx. Graag even babbelen over wat easyworx voor jou kan betekenen? Aarzel dan niet om contact op te nemen.