Nieuwsbrief

schrijf je hier in

Veel gestelde vragen

1) Hoe kan ik eenvoudig bestellen bij Purestarters?

* Selecteer het product van uw keuze door er op te klikken, kies eventueel de juiste maat en het aantal stuks en klik op de bestel-button (in winkelwagen) en het product wordt in het winkelwagentje geplaatst.

* Controleer uw bestelling op de overzichtspagina onder het kopje Winkelmandje, klik op volgende als u tevreden bent

* Log in met je accountgegevens, creëer een nieuw account of kies ervoor om de bestelling te plaatsen als gast. Het voordeel van een account is dat er voor de toekomst minder handelingen nodig zijn om te bestellen, ook is het handig voor het maken van een verlanglijstje.

* Vervolgens wordt er om een factuur- en afleveradres gevraagd, klik daarna op volgende.

* Kies dan de manier waarop u wilt betalen onder betaalmethodes, klik daarna op volgende

* U gaat nu naar een beveiligde omgeving om te betalen en de bestelling af te ronden

* U ontvangt per email een bevestiging van uw bestelling

* Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, ontvangt u hiervan bericht.


2) Kan ik de items ook ergens live bekijken?
Op dit moment is er nog geen fysieke winkel van Purestarters, dus dat is helaas nog niet mogelijk. Wat wel mogelijk is is dat de klant het recht heeft producten binnen 7 werkdagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden, te retourneren conform de wet “kopen op afstand”.

De klant dient Purestarters voorafgaand aan de retourzending middels email op de hoogte te brengen van de aankomende retour en de klant dient het bijgeleverde retourenformulier helemaal in te vullen en met de items terug te sturen.welke ongebruikt en onbeschadigd, in originele verpakking dienen te worden aangeboden. De retourbetaling zal dan geschieden binnen 30 dagen nadat Purestarters de goederen in de hierboven staat retour heeft ontvangen.

Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen -  bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken -  liggen bij de klant.

3) Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?
Bij het vakje opmerkingen kunt u aangeven als u de bestelling bijvoorbeeld een aantal dagen later wenst te ontvangen, dan kunnen wij daar rekening mee houden.

4) Hoe weet ik dat mijn bestelling bij Purestarters goed is aangekomen?

Na het plaatsen en betalen van uw bestelling, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling op het opgegeven email adres. Als dit niet het geval is, dan graag bericht info@purestarters.nl

5) Wanneer leveren jullie mijn bestelling en hoeveel kost deze?

Purestarters bezorgt iedere bestelling in Nederland gratis!

Purestarters bezorgt iedere bestelling boven de € 60,- in de Benelux  en Duitsland gratis!

Purestarters bezorgt iedere bestelling boven de €100,- in Europa gratis

Purestarters bezorgt iedere bestelling boven de € 150,- in de Wereld gratis!

Wij doen ons best om de bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Na verwerking van de betaling wordt de bestelling in behandeling genomen. In de regel duurt een levering van op voorraad zijnde artikelen 1 tot 2 werkdagen dit is afhankelijk van de keuze van uw betalingswijze. ( Bij IDEAL en Paypal kan er direct verzonden worden) Weekeinden en feestdagen zijn daarbij niet inbegrepen. Betaald u middels een overschrijving dan wordt er verzonden na ontvangst van de betaling.  De levering vindt plaats met TNT Post, met 1-2 pogingen tot aflevering. Daarna kunt u binnen de bewaartermijn, die maximaal drie weken duurt, het pakje bij het dichtstbijzijnde postkantoor ophalen.

Er volgt een email waarmee u kunt zien of uw betaling verwerkt is en of uw order al verzonden is.Mocht een artikel tijdelijk niet voorradig zijn en de levertijd is daardoor wat langer, dan ontvangt u daarover een email. In principe versturen wij naar elk land en over de hele wereld bestellingen. De verzendkosten worden automatisch toegevoegd bij het aanvinken van het desbetreffende land tijdens het plaatsen van een bestelling. Voor alle andere bestellingen worden de verzendkosten bepaald op basis van het formaat, gewicht en bestemming, dat komt neer op:

Nederland                             - Brievenbuspost:  gratis en Pakketpost gratis

Buitenland (binnen Europa) - Brievenbuspost: € 3,50 en Pakketpost € 9,50

Buitenland (buiten Europa)  - Brievenbuspost: € 4,50 en Pakketpost € 11,50

Purestarters is niet verantwoordelijk voor eventueel zoekgeraakte pakketten. Men kan uiteraard kiezen voor een verzekerde verzending, dan moet dit bij de bestelling worden aangegeven en dan worden de extra kosten hiervoor doorberekend. 

6) Op welke manier kan ik betalen?

De betaling geschiedt bij ons uiteraard in een geheel beveiligde betalingsomgeving, via IDEAL, Paypal of via een bankoverschrijving ook betaling met creditcard is via Paypal mogelijk. U ontvangt na een succesvolle betaling van ons een bevestiging van de bestelling en wij zullen deze dan (indien mogelijk) nog dezelfde dag in behandeling nemen.

Betalingen online geven geen extra kosten. IDEAL of Paypal werkt het snelst, zo heeft u uw bestelling ook snel in huis, met een overschrijving (kan het iets langer duren).

De gegevens die u nodig heeft voor een overschijving zijn:

Naam: Purestarters

Bankrek.nr: 460812343

Plaats: Amstelveen

IBAN code: NL65ABNA0460812343

SWIFT code/BIC: ABNANL2A


Onder vermelding van uw naam, adres en het nummer van de bestelling.

Voor verdere vragen hierover kunt u contact opnemen (klik hier)

7) Hoe kan ik contact opnemen met Purestarters?
Voor vragen kunt u ons bereiken via e-mail (klik hier), wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

8) Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Jazeker, bij het plaatsen van uw bestelling, kunt u aangeven wanneer het verzendadres afwijkt van het factuuradres.

9) Ik wil mijn bestelling annuleren kan dat?
Dit is alleen mogelijk als de bestelling nog niet verzonden is, anders dient u het binnen 7 dagen retour te sturen in originele verpakking en ons dan ook een bericht hiervan te doen, u ontvangt dan via email een retourbon deze moet u dan ingevuld mee retour sturen.

Als de bestelling nog niet is verzonden, dus eigenlijk direct na de foutieve bestelling kunt u ons een email sturen en dan annuleren wij de bestelling voor u. Vermeld dan bij uw email bij het woordje onderwerp het woordje annulering zo kunnen wij deze email/annulering er snel uit filteren. Bij ontvangst en na verwerking van de annulering ontvangt u van ons hiervan bericht.

Hoort u niets dan is de email waarschijnlijk niet aangekomen en is het verzendproces al in werking, dan kunt u dus nog daarna binnen 7 dagen uw bestelling retour sturen zoals hierboven beschreven.

10) Naar welke landen levert Purestarters buiten Nederland om nog meer?
Het streven is om naar zoveel mogelijk landen te leveren, de verzendkosten worden automatisch aangepast. Mocht u een melding krijgen dat wij niet naar uw land leveren, dan graag bericht info@purestarters.nl  (zie ook vraag 5 voor de verschillende verzendkosten).

11) Hoe maak ik een eigen account aan?
Bij het plaatsen van een bestelling wordt er automatisch een eigen account aangemaakt.

12) Er is iets mis met mijn bestelling, wat nu?
Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op via e-mail (klik hier) dan zullen wij bekijken of we de bestelling voor u kunnen aanpassen.

Staat jouw vraag er niet tussen, dan kan je natuurlijk altijd contact opnemen via info@purestarters.nl